Μετρήσεις SKODA Octavia με VAG-COM διαγνωστικό

Εισαγωγή

To VAG-COM είναι μια hardware/software version του επίσημου εργοστασιακού διαγνωστικού εργαλείου που χρησιμοποιούν τα συνεργεία της VAG. Με τιμή πολύ-πολύ μικρότερη από το εργοστασιακό, έχει πλέον και ο ιδιώτης την δυνατότητα να ελέγχει το αυτοκίνητό του και να βγάζει πολύ χρήσιμα συμπεράσματα για την υγεία και γενικά την λειτουργία του κινητήρα αλλά και πολλών άλλων υποσυστημάτων του αυτοκινήτου (Clima, ABS, Airbags, Radio, κλπ). Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε το web-site του κατασκευαστή
ROSS-TECH.

Παρακάτω μπορείτε να δείτε μερικές μόνο από τις δυνατότητες του εργαλείου από μερικές μετρήσεις που έκανε το μέλος μας SKUDRS στην Octavia του


 

Οι παρακάτω μετρήσεις έγιναν τον Αύγουστο 2003 στο προσωπικό μου αυτοκίνητα (Skoda Octavia RS) και αναφέρεται στην βελτίωση του με chip Revo (4bar).


Οι μετρήσεις που ακολουθούν είναι οι ακόλουθες:
· Μέτρηση ροπής – ιπποδύναμης (όπως η ECU το αντιλαμβάνεται)
· Μέτρηση πίεσης εισαγωγής
· Μέτρηση αναλογίας καυσίμου – αέρα και υπολογισμός (σχεδιασμός) διαγράμματος.
· Μέτρηση θερμοκρασίας αέρα εισαγωγής.
· Μέτρηση ιπποδύναμης τροχού (Butt – dyno) με 2α και 3η ταχύτητα.



Μέτρηση της ροπής - ιπποδύναμης (όπως την αντιλαμβάνεται η ECU). 

 



Μέγιστες τιμές 245,9 Lbft και 199,7 hp. Η τιμή ροπής σε Kgm είναι 33,7 (5kgm = 36,5lbft). 


Μέτρηση πίεσης εισαγωγής (boost). 



Μέγιστες τιμές 1,39Bar και μέχρι τις 5600Rpm υπάρχει πάνω απο 1 bar πίεση.
Παρατηρείται και η αντίδραση της
N75 βαλβίδας στο overboost κόβοντας την πίεση στα 1,4bar και κάνοντας μικρή κοιλιά.

Μέτρηση αναλογίας καυσίμου A/F.



Παρατηρούμε ότι στις χαμηλές στροφές η αναλογία είναι από 19, 18 :1 (πλούσιο) και ανεβαίνοντας στην περιοχή μέγιστης ιπποδύναμης (6000 στροφές περίπου) φτάνει στο στοιχειομετρικό 14:1 ευνοώντας την ιπποδύναμη.



Μέτρηση θερμοκρασίας εισαγωγής (χωρίς την γρίλλια εξαερισμού). 

Μέγιστες τιμές ψυκτικού 96 βαθμούς και θερμοκρασίας εισαγωγής 69 βαθμούς.
Παρατηρούμε την δραματική αύξηση της θερμοκρασίας εισαγωγής στους 70 περίπου βαθμούς λόγω αυξημένης εξωτερικής θερμοκρασίας και κυρίως αυξημένης πίεσης εισαγωγής του επέφερε το νέο Chip. Το μικρό SMIC δεν μπορεί να αντεπεξέλθει με αποτέλεσμα πτώση ισχύος και πιθανότητα safe mode της ECU.
Μελλοντικές λύσεις η τοποθέτηση γρίλλιας φτερού για καλύτερο εξαερισμό, Water Mister, φλάντζας θερμομονωτικής πολλαπλής εισαγωγής η μεγαλύτερο FMIC.



Dyno Butt με 2η ταχύτητα και εκτίμηση βάρους αυτοκινήτου μου στα 1470 κιλά (βενζίνη, οδηγός, διάφορα ψώνια στο πορτ μπαγκάζ ).

   Μέγιστες τιμές ροπής 186,5 lbft & 170,9hp  



  
Το ίδιο και με την 3η ταχύτητα (πιο ακριβής μέτρηση)



Μέγιστες τιμές ροπής 207,6 lbft & 192,7hp


Οι τιμές είναι στην ρόδα με εκτίμηση οτι με 4η (1προς1 σχέση) θα είναι σίγουρα πιο καλά αλλά είναι δύσκολο να βρεθεί ευθεία ομαλή τέτοια ώστε να επιταγχύνης από 30χλμ στα 210 (κοντέρ) και να επιβραδύνει πίσω στα 40 ρολλάροντας μόνο (συμπλέκτης πατημένος ταχύτητα στο κιβώτιο).

Το θέμα με αυτήν την μέτρηση είναι ότι οι υπολογισμοί στο XL βγαίνουν παίρνοντας τους μέσους όρους από της γειτονικές τιμές (πριν & Μετά) γιαuτό και το διάγραμμα με 2α είναι αρκετά ομαλό. Με 3η που υπάρχει μεγαλύτερη "ανάλυση" στα Log data θέλει "εξομάλυνση" με άλλους υπολογισμούς. Εγώ βέβαια δεν άλλαξα το XL εξ ού και το κατσάρωμα.


 
  Ιδιες μετρήσεις με stock πρόγραμμα.

 
Μέτρηση της ροπής - ιπποδύναμης (όπως την αντιλαμβάνεται η ECU).

 

Μέγιστες τιμές 180,8 lbft & 176,8 hp

 

Μέτρηση πίεσης εισαγωγής (boost).



Τιμές 0,72bar overboost και 0,6 πέφτει ψηλά. Τυπικό διάγραμμα εργοστασιακώ
ν ρυθμίσεων.

 

 
Μέτρηση αναλογίας καυσίμου A/F

 

  Μέτρηση θερμοκρασίας εισαγωγής (χωρίς την γρίλλια εξαερισμού).


  Μέγιστες τιμές ψυκτικού 95 βαθμούς και αέρα εισαγωγής 56 βαθμούς. Παρατηρήστε την διαφορά 
  στις τιμές σε σχέση με το
Revo πρόγραμμα. 13 βαθμούς διαφορά.!!!


  Dyno Butt με 2η ταχύτητα

  Μέγιστες τιμές ροπής 143,1 lbft & 152,8hp


Το ίδιο και με την 3η ταχύτητα (πιό ακριβής μέτρηση)

Μέγιστες τιμές ροπής 162,6 lbft & 168,4hp

Όπως και στα προηγούμενα διαγράμματα (butt-dyno) η μέτρηση με 2α ταχύτητα δεν αποδίδει την πραγματική ροπή-ιπποδύναμη. Η 3η ταχύτητα πλησιάζει στο (1:1) γιαυτό και οι αυξημένες τιμές ροπής – ιπποδύναμης.

 Γενικά

 Η βενζίνη είναι Shell 99+ και δεν υπάρχει καμία άλλη μετατροπή στο αμάξι.
 Θερμοκρασία περιβάλλοντος 30 βαθμοί.
 Συνθήκες μέτρησης παρόμοιες (ίδια ευθεία, κόντρα η ευνοϊκός αέρας λίγος).

 Για την διαδικασία μετρήσεων απαιτούνται ..το αυτοκίνητο…
laptop με windows 2000 or XP σειριακή πόρτα η USB
 και προμήθεια του λογισμικού
Vag-Com από την Ross-Tech με σειριακό ή USB καλώδιο.
Οι μετρήσεις έγιναν με rolling 2η ή 3η ταχύτητα σε όλες τις περιπτώσεις και έγιναν log τα ανωτέρω measuring Blocks (002,005, 011, 115, 120, κλπ).
Χρησιμοποιήθηκαν διάφορα XL sheets για υπολογισμό του A/F, Butt-dyno, κλπ.
Προσοχή διότι αυτά τα
Blocks μπορεί να είναι διαφορετικά για άλλου τύπου ECU με τον 1.8Τ κινητήρα.



SKUDRS
30/09/2003

Αρχική σελίδα  |  Το Club   |  Νέα  Εκδηλώσεις  |  Tuning   |   Links   |   Downloads   |   Μέλη   |   Forum    


              Copyright 2003 GTC club