Συγκριτική δοκιμή ECU software σε VAG 1.8Τ κινητήρα (Octavia 1.8T 4x4)
ABT vs REVO 4bar


Βρέθηκε  η ευκαιρία να έχει ο
Fast&Safe 2 εγκεφάλους στα χέρια του ( ο παλιός του, με chip ABT και ο νέος του REVO flashed ) και έπεσε η ιδέα :

Δεν πάμε για ενα συγκριτικό
test ! Φυσικά δεν χρειάστηκαν παρά μια – δύο ματιές και το ραντεβού δόθηκε – θα περάσω Σάββατο πρωί να σε πάρω στις 05:30 να είσαι έτοιμος ....
 

Έτσι ξεκίνησε αυτή η διαδικασία, που τελικά επαναλήφθηκε και την Κυριακή το πρωί έτσι ώστε να δοκιμαστούν και τα 2 setups με την ίδια εξωτερική θερμοκρασία.
 

Το Σάββατο το πρωί ξεκινήσαμε προς την Θήβα αφού πρώτα κάναμε ένα reset την ECU (που φορούσε το REVO). Έγιναν οι μετρήσεις από τις 7:00 έως τις 8:00 και επιστροφή Αθήνα. Το απογευματάκι έγινε η «σκαντζα» με την ABT ECU και αντικατάσταση του 4μπαρου ρυθμιστή πίεσης  με τον ΟΕΜ 3bar (εφόσον το ABT είναι γραμμένο για αυτόν). Το πρωί της Κυριακής ξεκίνημα πάλι προς Θήβα μετά το απαραίτητο reset της ECU. (ο fast&Safe είχε φροντίσει στο μεταξύ να αναπληρώσει την στάθμη στο ρεζερβουάρ με βενζίνη από το ίδιο γνωστό του πρατήριο) και επανάληψη των μετρήσεων με το ABT αυτήν την φορά.

Μια ενδιαφέρουσα δοκιμή έγινε μετά το τέλος των μετρήσεων και πριν να φορέσουμε πάλι στο αυτοκίνητο την REVO ecu ( αυτή θα φορά στο μέλλον η Octavia)

Δοκιμάσαμε το ABT με τον 4βαρο ρυθμιστή πίεσης.... Αποτέλεσμα : πολύ χειρότερες επιδόσεις 


       Γλυκό ξημερωμα στην Θήβα


       Ετοιμασίες ....

                      
                                    Αλλαγή ECU                                                                                                          Μας κουρασες φωτογραφε ....



Το
setup του αυτοκινήτου:

Skoda Octavia 1.8T 4x4 MY2002 εντελώς ΟΕΜ .

Βάρος 1550 κιλά (εκτιμώμενο *) με δυο άτομα, εξοπλισμό και ½ ρεζερβουάρ.

Θερμοκρασία περιβάλλοντος 20οC

Βενζίνη BP Ultimate 100 από το ίδιο πρατήριο

ECU No1: ABT chip ( όπως αγοράστηκε από την αντιπροσωπία)

ECU No2: Ανταλλακτική ECU ( ίδιο partNo ) flashed με REVO 4bar software 4 bar ρυθμιστή πίεσης. 
Με την χρήση του
control SPS3 (και την βοήθεια του TAZ) ρυθμίστηκε σε high boost 2 και ignition timing 6.

( η παραπάνω ρύθμιση είναι αρκετά συντηρητική, στο μέλλον θα γίνουν μετρήσεις με όλους τους δυνατούς συνδυασμούς στα
settings του REVO )


   Η διαδικασία που ακολουθήθηκε για κάθε setup είναι η εξής: 

 3rd gear WOT

 3 δοκιμές με full γκάζι (WOT) με Τρίτη ταχύτητα με σκοπό να πάρουμε την καμπύλη ιπποδύναμης / ροπής για όλο το φάσμα των στροφών του κινητήρα.
Από αυτές διαλέξαμε την καλύτερη επίδοση ( είχαμε σκοπό εάν υπήρχαν αποκλίσεις μεταξύ των μετρήσεων να γίνουν και άλλες αλλά δεν υπήρξε τέτοια περίπτωση – όλες ήταν πολύ κοντά σε τιμές)

0 - 160 km/h

 
3 Μετρήσεις 0 – 160
km/h με σκοπό να δούμε πως βγαίνει η δύναμη στον δρόμο. Πάλι κρατήσαμε την καλύτερη. 

Και στα 2 είδη μετρήσεων κρατήσαμε log με το vag-com τα blocks 011 & 115, για να έχουμε τα στοιχεία για : RPM , Intake temp., Ignition advance, Requested boost and actual boost level.
Ακομη εγινε προσπάθεια να ξεκινά καθε μετρηση με περίπου ιδια θερμοκρασία εισαγωγής. Ετσι ξεκινούσαμε τις μετρήσεις με θερμοκρασίες απο 36 -39 οC 

   
  "J" & "C" N75 valves                                                   Πάρε κόσμε  ECUs                                                      Αλλαγή N75              
 

 

 ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

 

 REVO vs ABT  3rd gear run 2300 – 6400 rpm WOT. 

 HP & TQ vs RPM :


                                          
   κάνετε κλικ πάνω στο γράφημα για φυσικό μέγεθος


  Acceleration vs speed:

   
                                      
         κάνετε κλικ πάνω στο γράφημα για φυσικό μέγεθος

 

 Logged data:

 

 Intake temp

 

 Ignition advance

 

 
 Requested boost and actual boost level.

 

 

 REVO vs ABT 0 – 160 km/h

  

 Acceleration vs time

 
                                         
κάνετε κλικ πάνω στο γράφημα για φυσικό μέγεθος

  

 Speed vs Time

 
                                            
κάνετε κλικ πάνω στο γράφημα για φυσικό μέγεθος

 

  Logged data:

 

 Intake temp

 

 Ignition advance

 

 Requested boost and actual boost level.



ABT (OEM 3 bar FPR) vs ABT
με 4bar ρυθμιστή πίεσης

 HP & TQ / RPM :


                                              κάνετε κλικ πάνω στο γράφημα για φυσικό μέγεθος

 Εδώ βλέπουμε πόσο χάνει ψηλά σε δύναμη ο κινητήρας λόγω του πλούσιου μίγματος.

 
 

 

  Μετρήσεις με οδηγό μονο

  Στο τελος καθε ημέρας ο Fast$Safe εκανε μερικά περάσματα μονος του στο αυτοκινητο (χωρίς δηλαδή 100 + κιλά -:) )
  Πρασπαθωντας να γραψει οσο το δυνατόν καλύτερους χρονους στα 0-160 km/h και 400 μετρα.

  

REVO 

ABT

0 - 100 km/h  8.55 seconds

0 - 100 km/h  8.08 seconds

0 - 160 km/h 19.09 seconds

0 - 160 km/h 19.21 seconds

0-402m  15.81 sec  @ 145.7 km/h

0-402m  15.45 sec  @ 141.8 km/h

   Εδώ το περίεργο είναι ότι παρόλο που η παραπάνω  δύναμη του revo  είναι εμφανής από τον χρόνο στο 0-160
   και την ταχύτητα εξόδου στο 400αρι, για κάποιο λόγο ο Γιώργος έκανε σχεδόν πάντοτε καλύτερες εκκινήσεις με το 
   ΑΒΤ setup. ( και δεν μιλάμε φυσικά για σπινάρισμα - απλά λόγω τετρακινησης δεν υπήρχε)

  
Δειτε 2 video clips απο τις εκκινησεις του Fast&Safe:    Video-1   Video-2

 

  ΓΕΝΙΚΑ 

*Όλες οι παραπάνω μετρήσεις έγιναν με 2 άτομα και ρεζερβουάρ στην μέση και το εκτιμήσαμε στα 1550 κιλά συνολικό βάρος (αχ μας λείπει μια ζυγαριά ακρίβειας).

Ο αλγόριθμος που υπολογίζει  την ιπποδύναμη έχει σαν συνάρτηση και το βάρος του αυτοκινήτου καθώς και τον συντελεστή αεροδυναμικής (cda) , έτσι λοιπόν οι τιμές ιπποδύναμης / ροπής πιθανά να είναι μικρότερες από το κανονικό καθώς το πορτμπαγκάζ του Fast&Safe έχει μέσα μόνιμο έρμα αρκετών κιλών !!!!

Αυτό που έχει σημασία όμως, όπως και σε όλες τις μετρήσεις είναι οι συγκριτικές διαφορές, μετρήσεων που έχουν γίνει κάτω από τις ίδιες συνθήκες.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

 

- Βλέπουμε ότι το REVO εκμεταλλευόμενο την δυνατότητα να «παίζει» με την ρύθμιση του boost και του ignition timing ( μέσα σε ορισμένα ασφαλή όρια) υπερέχει σε δύναμη και ροπή του ABT (ιδίως χαμηλά).

- Από τις μετρήσεις θερμοκρασίας εισαγωγής, φαίνεται ότι το
REVO λόγω της μεγαλύτερης πίεσης που σηκώνει ανέβαζεi μεγαλύτερες θερμοκρασίες. Άρα ένα FMIC θα είχε μεγαλύτερα οφέλη στο REVO setup – χώρια που θα  έδινε την ευκαιρία για επιλογή μεγαλύτερου ignition timing χωρίς φόβο για προανάφλεξη

- Το
ABT είναι μεν συντηρητικότερο όσον αφορά την πίεση υπερπλήρωσης, αλλά δείχνει να αποδίδει πολύ καλά για αυτα τα επίπεδα πιέσεων λειτουργίας.
Θα ήταν ενδιαφέρον να δοκιμάζαμε και το
REVO με αντίστοιχες πιέσεις ( σε λίγο καιρό που θα έχει ο Fast&Safe to SPS3 θα γίνει και αυτό)

- Η απλή αύξηση της πίεσης καυσίμου σε ένα κατά τα άλλα «μαμά»
setup (όπως έγινε στην δοκιμή του ABT με 4 bar FPR) , χωρίς καμία  μελέτη (αλλαγή στο software, MAF, etc) έχει μόνο λάθος αποτέλεσμα ( λιγότερη δύναμη, μεγαλύτερη κατανάλωση)

- Βλέπουμε οτι στο ABT setup ειναι ποιό ευκολο για την ECU να κρατά την Actual boost level κοντά στο requested
  σε αντιθεση με το REVO που φαινεται οτι με την ΟΕΜ Ν75 δεν μπορεί να ανταποκριθεί γρήγορα. Εγινε δοκιμή και με την "J" N75 
με το REVO και από το log του   requested vs actual boost φάνηκε ότι δίνει λίγο περισσότερη πίεση νωρίτερα χαμηλά αλλά δεν κρατά ψηλά, το  αντίθετο πέφτει λίγο χαμηλότερα από ότι με την OEM Ν75. Ισως για το "μαμα" downpipe και cat-back του Octavia να  είναι λίγο μεγάλη η πίεση ψηλά. 

 

Εδώ μπορείτε να δείτε την σχετική συζήτηση που εγινε στο forum του GTC

 

Sylvester - Fast&Safe 7-8/8/2004
 

Αρχική σελίδα  |  Το Club   |  Νέα  Εκδηλώσεις  |  Tuning   |   Links   |   Downloads   |   Προσφορές  |   Μέλη   |   Forum    


              Copyright 2003- 2004 GTC club