Εγκατάσταση Intelligent IC Water Mister σε Scoda Octavia VRS (1.8T)

Εισαγωγή

Οι κινητήρες 1.8Τ του group VAG (transversal) με ονομαστική απόδοση έως 180hp έχουν σχεδιαστεί ώστε το ιντερκούλερ (IC) να βρίσκεται στην αριστερή μεριά πλάγια και κάτω από το μπροστινό φανάρι.

Το δε μέγεθός του μόλις που φθάνει για τις ανάγκες του εργοστασιακού σετάπ.

Η εγκατάσταση after market προγραμμάτων οδηγούν την τουρμπίνα πολύ πιο “άγρια” με αποτέλεσμα η αυξημένη πίεση αέρα εισαγωγής να τον ζεσταίνει πολύ και το μικρό IC να οδηγείται γρήγορα σε heat sock. To αποτέλεσμα είναι πολύ αυξημένη θερμοκρασία εισαγωγής με αποτέλεσμα απώλεια δύναμης, ίσως πειράκια, ECU pull timing, κλπ.

Μια λύση είναι ο καλύτερος αερισμός του IC με προσθήκη γρίλιας στο πίσω μέρος του (βλέπε άλλο τεχνικό άρθρο).

Το επόμενο βήμα η προσθήκη ψεκασμού νερού (η άλλου πτητικού διαλύματος) στο εξωτερικό σώμα του IC (από μπροστά) έτσι ώστε ο εισερχόμενος αέρας ψύξης του να απάγει περισσότερη θερμότητα στην μονάδα του χρόνου (με σταθερή ταχύτητα) για αποφυγή δημιουργίας heat sock.

Μια απλή λύση θα ήταν ενας διακόπτης (on/off) που θα ενεργοποιούσε μια μικρή αντλία ψεκάζοντας νερό (μέσω ενός μπέκ) στο σώμα του IC.

Αυτό αν και το φθηνότερο έχει σαν αποτέλεσμα την μεγάλη κατανάλωση νερού και είναι χειροκίνητη διαδικασία.

Επιλέχθηκε τελικά το κιτ της Αυστραλιανης Autospeed (Intelligent Water Mister).

Γενικά αυτό το κιτ υπερέχει του απλού στο ότι είναι αυτόματο, και ανάλογα τον φόρτο του κινητήρα και επικρατούσες συνθήκες εξωτερικής θερμοκρασίας και IC, ενεργοποιείται η όχι, κλπ. (λεπτομέρειες για το κιτ σε αντίστοιχα άρθρα του Autospeed www.autospeed.com.

 

 Part 1 (καλωδίωση)

 

Σε αυτή την ενότητα θα παρουσιαστεί η εγκατάσταση τις καλωδίωσης στο αυτοκίνητο.

Σε επόμενη η εγκατάσταση του controller και οι ρυθμίσεις του συστήματος.

 

Υλικά που χρειάζονται:

  • Intelligent IC Water Mister controller kit (includes cabling, box)

  • Water pump 12V

  • Water Injector, water hoses, clips

  • Extra cables for water low sensor

  • Connectors DB15 (gender changer, 2x female DB15).

  • Zip ties

  • Silicon Glue, θερμοαγώγιμη πάστα

  • Extra Large water can, water low sensor, rubber seals, κλπ

  • Εργαλεία τυπικά & κολλητήρι, κλπ

 

Προμηθεύτηκαν από :

Autospeed Αυστραλία το κίτ με κοντρόλλερ, μπεκ, αντλία νερού. Τελικό κόστος (μεταφορικά, τελωνίο, κλπ περίπου 300 Ευρώ)

Καρέντα τα μεγαλύτερα δοχεία νερού & σένσορας, κλπ κόστος 40 Ευρώ περίπου.

Τα υπόλοιπα από τοπικά χρωματοπωλεία, καταστήματα ηλεκτρονικών, κλπ

Φάση 1η λύσιμο προφυλακτήρα, φανού, υπάρχοντος δοχείου νερού

 

Προφυλακτήρας ανάποδα….

 
Εχει αφαιρεθεί το εργοστασιακό δοχείο νερου


Σύγκριση μεταξύ δοχείων νερού (εργοστασιακό 3λίτρα, καινούργιο 5,3λίτρα).
Διακρίνονται σενσορας χαμηλής στάθμης νερού τοποθετημένος, θέση αντλίας (η δεύτερη θέση αντλίας είναι από πίσω)

Φάση 2η τοποθέτηση δοχείου νερού, αντλιών, κλπ.

Λόγω μεγέθους του καινούργιου δοχείου πρέπει να αφαιρεθούν το κολάρο εισαγωγής (από IC σε πολλαπλή εισαγωγής).

Μετά από λίγο παίδεμα έκατσε στην θέση ακριβώς του εργοστασιακού.

Τοποθετήθηκε η εργοστασιακή αντλία νερου, σωληνάκια για παρμπρίζ και φύσα ρεύματος (πίσω από το δοχείο και δεν φαίνονται) χωρίς επεκτάσεις καλωδίων, σωληνάκια, κλπ.

Τοποθετήθηκε αντλία νερού για ψεκασμό μπροστά με την σωλήνωση του, κλπ

Εγινε έλεγχος στεγανότητας επιτυχώς.

 





 
Όλα χώρεσαν στο χιλιοστό…….


Κολάρο κλπ τοποθετημένα πίσω……

Φάση 3η  εγκατάσταση temp sensors, duty cycle & water injector

 

Dremmel, injector, zips και ξετρύπημα στο IC αεραγωγό.

 


 


Τοποθέτηση injector και προσανατολισμός του στο κέντρο του IC. Η απόσταση τοποθέτησης έγινε με γνώμονα την βεντάλια ψεκασμού του μπέκ να υπερκαλύπτει την επιφάνεια του IC.

 
Zip & κόλλα σιλικόνης σταθεροποίησαν το μπέκ υπερ του δέοντος…..

 
Σένσορας θερμοκρασίας IC (θερμίστορ).


Σφηνωμένο και με θερμοαγώγιμη πάστα ανάμεσα στα πτερύγια του IC…..


 
Σταθεροποιημένο και με κόλλα σιλικόνης………



Σύνδεση μπεκ με δοχείο νερού, και τοποθέτηση σένσορα εξωτερικής θερμοκρασίας (Ambient thermistor)…….

 
Λεπτομέρειες τελικής εγκατάστασης. Το σύστημα μπεκ αντλίας δεν στάζει λόγω της ανεπίστροφης βαλβίδας στο σύστημα του μπέκ μέσα



Routing της καλωδίωσης………………


 
Τοποθέτηση καλωδίου για το σήμα duty cycle από ένα τυχαίο μπέκ του κινητήρα (κόκκινο λεπτό καλώδιο). Αυτό το σήμα το μετρά real time o controller και ενεργοποιεί το fang ανάλογα τις ρυθμίσεις….


 
Επικόλληση του καλωδίου (duty cycle) στο μώβ λεπτό καλώδιο σήματος της ECU προς το μπέκ 1ου κυλίνδρου. Προσεκτική γύμνωση του, κλπ…….

 
Routing κεντρικής καλωδίωσης κατά μήκος της τραβέρσας (από κάτω)

 

Πρώτη δοκιμή λειτουργίας του μπέκ ψεκασμού. Δυστυχώς δεν διακρίνεται καλά η βεντάλια νερού. Τα σταγονίδια νερού είναι οσο λεπτά πρέπει να βρέχει καλά το σώμα του IC.

Διακρίνεται και η μικρή τρύπα που δημιούργησα στον αεραγωγό για απορροή του νερού που περισσεύει ώστε να μην λιμνάζει στην κάτω γωνία….

 
Μερική άποψη μονταρίσματος……..

 
Χώρος για μελλοντικό FMIC…..


….η μήπως dual SMIC???....(άπλετος χώρος αριστερά). Διακρίνεται η κόρνα και ο εργοστασιακός Ambient temp sensor


Επι τι ευκαιρία τοποθέτησα και τα Milotec μπροστινά μασπιεδάκια που είχα πάρει πρίν καιρό



Μετά την τοποθέτηση του προφυλακτήρα. Μερική άποψη του μπέκ και ambient temp sensor



Τελικό μοντάρισμα όλων των εξωτερικών……

Φάση 4η Εσωτερικό routing καλωδίωσης και τοποθέτηση βυσμάτων συναρμολόγησης αποσυναρμολόγησης……

 

 
Ξήλωμα πλαστικών τιμονιού κλπ πρόσβαση από κάτω….



Πέρασμα από σημείο κινητήρα (πίσω και κάτω από φιλτροκούτι, κλπ)

 
Εχει αφαιρεθεί το φιλτροκούτι για πρόσβαση καλωδίωσης (φαίνεται ελαφρά).


Τελικό πέρασμα της μέσα στην καμπίνα…

 
Προετοιμασία του πλαστικού για προσαρμογή του DB15 Gender changer connector δίπλα στην υποδοχή του ODBII βύσματος…

.


Προσαρμογή DB15 female connector στην καλωδίωση για σύνδεσή της με τον connector στο πλαστικό πρίν….


Τοποθέτηση του connector στο πλαστικό (πίσω όψι) για διασύνδεση της παραπάνω καλωδίωσης….

 

 

Μετά την τοποθέτηση του πλαστικού καλύμματος και σύνδεσης των άκρων του controller….

 

 

Μερική προσαρμογή του κουτιού του controller για πρώτα τέστ, διασυνδεσιμότητα, κλπ…

Διακρίνεται στο βάθος η ODBII πόρτα.

Η τελική θέση του controller θα είναι μερικώς μέσα στην υποδοχή με χριτς-χρατς για κατά βούληση αφαίρεση του, κλπ.

Τέλος πρώτου μέρους αυτού του HOWTO  D.I.Y

Στο επόμενο μέρος θα παρουσιαστούν οι αλλαγές στο controller box προσθήκες ασφαλειών, διακοπτών απομόνωσης, κλπ καθώς και τελικής τοποθέτησης και ρυθμίσεων του συστήματος στον δρόμο.

Τελικός χρόνος αποπεράτωσης του πρώτο μέρους είναι 3 τετράωρα σε διαφορετικές μέρες…

 

Δείτε ΕΔΩ το δεύτερο μερος του τεχνικού άρθρου

 

 TAZ 1/2004

Αρχική σελίδα  |  Το Club   |  Νέα  Εκδηλώσεις  |  Tuning   |   Links   |   Downloads   |   Προσφορές  |   Μέλη   |   Forum    


              Copyright 2003- 2004 GTC club