Εγκατάσταση Intelligent IC Water Mister σε Scoda Octavia VRS (1.8T)  
PART II

Εισαγωγή

Στο προηγούμενο μέρος του How-To  παρουσιάστηκε το θέμα, η εγκατάσταση των νέων υλικών , καλωδίωσης και αισθητήρων θερμοκρασίας στο εργοστασιακό IC.

Κατά την διάρκεια μέχρι την αποπεράτωση του Water Mister αλλάχθηκε το εργοστασιακό IC με ένα κεντρικά τοποθετημένο μεγαλύτερο ψυγείο καθώς και οι σωληνώσεις από και προς αυτό με τα παρακάτω αποτελέσματα.

 Και σωλήνωση

 

Στις αλλαγές που χρειάστηκαν να γίνουν λόγω FMIC ήταν και η μεγαλύτερη αντλία νερού που έπρεπε να οδηγεί τα δυο μπεκ.
Αυτή φαίνεται καθαρά καθώς και το διπλάσιο σε μέγεθος διαφανές σωληνάκι που οδηγεί νερό στα μπεκ.
Προέρχεται από το μοντέλο με τα
xenon lights που διαθέτει από το εργοστάσιο αυτή την αντλία για τα πλυστικά των προβολέων εξωτερικά.

Τέλος η προηγούμενη μικρή αντλία διέθετε έξτρα τσιμουχακι ώστε να σφραγίζει την τρύπα στο δοχείο και να μην τρέχει ενώ η καινούργια μεγαλύτερη αντλία απλά χρησιμοποίησε το δικό της τσιμουχακι για σφράγισμα μιας και έχει πολύ χοντρότερο στέλεχος. 


Routing του σωλήνα μέσα από το support bumper του προφυλακτήρα.
Διακρίνεται και ο
Low water sensor
στο δοχείο νερού.

Επιπλέον ο Ambient Air Temp sensor τοποθετήθηκε σε σταθερό και αεριζόμενο σημείο μη θερμαινόμενο από τον χώρο του κινητήρα.
Εκκρεμεί η τοποθέτηση
barrel connector για να «κόβεται» το σωληνάκι όταν χρειαστεί να απομακρυνθεί το support bumper.


Παρακάτω είναι η τοποθέτηση μπροστά από το FMIC των δυο μπεκ ψεκασμού.
Η απόσταση που επιλέχτηκε ήταν τέτοια ώστε τα στηρίγματα να μην «βγάζουν» πιο μπροστά τα σώματα των μπεκ και δεν μπαίνει καλά ο προφυλακτήρας (δεν βρίσκει η σήτα).
Με αυτό τον τρόπο τα ακροφυσια απέχουν μόνο 5 εκατοστά από το σώμα του ψυγείου (δυστυχώς).
Λόγω αυτών των ιδιαιτεροτήτων όπως βλέπετε διαλέχτηκαν διαφορετικά μπεκ από αυτό του πρώτου μέρους.

Προέρχονται από την Spraying Systems USA και περιλαμβάνουν

  • Single hose Teejet (No 6471-C400TD) (γωνιακό σώμα) για παροχή 3/8ίντσας
  • Lock Nut 13/16in HEX (στηρίζει το σώμα στο μεταλλικό στήριγμα)
  • Screen strainer (εσωτερικό ανοξείδωτο φίλτρο μεταλλικό με ανεπίστροφη μπίλια μερικών PSI για να μην στάζουν όταν δεν ψεκάζουν)
  • ΤIP retainer (tτο μπροστινό παξιμάδι που κρατά το ακροφυσιο)
  • Nossle Unijet Wide angle small capacity (Full cone) με 115μοιρες άνοιγμα και παροχή περίπου 120ml/min στα 30PSI.
  • Υλικά κατασκευής μπρούτζος ενώ το ακροφυσιο είναι πλαστικό CECLON (πολύ σκληρό και αντέχει σε χημικά και θερμοκρασίες) είτε μπρούτζινο.

 

 

Με αυτά καταφέρνουμε να έχουμε πολύ καλό atomisation του νερού (κρίσιμο για σωστή ψύξη και μη περισσευούμενο νερό) και κάλυψη περίπου 12 εκατοστά έκαστο (διάμετρο).
Τοποθετήθηκαν δε έτσι ώστε να καλύπτουν βασικά το σώμα που είναι μόνο κάτω από το
support bumper. Υπολογίζω 60-70% κάλυψη. 
Μελλοντική αύξηση της πίεσης παροχής θα επιφέρει καλύτερη κάλυψη, μη παραμόρφωση σημαντική της κάλυψης λόγω ταχύτητας εισερχόμενου αέρα, ενώ η αύξηση στην κατανάλωση δεν θα είναι σημαντικά αυξημένη.


   
Μια αντίθετη οπτική γωνία δείχνει και από πού πέρασαν οι σωλήνες παροχής (με Τ διακλαδωτήρα που δεν φαινεται.



Συνολική άποψη.

Διακρίνεται δεξιά στην είσοδο του FMIC το κίτρινο καλωδιάκι του IC temp sensor ο οποίος τοποθετήθηκε αντίστοιχα όπως και στο εργοστασιακό IC (βλέπε μέρος 1ο) σε σημείο δεξιά και χαμηλά πίσω φυσικά από το FMIC.

Έτσι όταν ζεσταίνεται αυτή η μεριά του ψυγείου (κατά το τουρμπισμα) ο αισθητήρας ανταποκρίνεται και ο controller ανάβει την ένδειξη Τemp (ρυθμιζόμενη ευαισθησία).


 Άλλη άποψη.

Διακρίνεται και ο σπιράλ σωλήνας από την δεύτερη εισαγωγή στο φιλτροκουτι (χαμηλα).

 

Ο controller όπως και ολοκληρώθηκε.

Περιλαμβάνει την πλακέτα του μια πρόσθετη θήκη και ασφάλεια (κολλημένη στην πλακέτα) 4 Αμπέρ ένα διακόπτη ΟΝ/OFF , ένα διακόπτη Push and hold ON και ένα μπροστινό διακόπτη ο οποίος γειώνει τον αισθητήρα του FMIC όποτε είναι ON έτσι ώστε να ενεργοποιείται η αντλία μόνο με το Fang (when boost comes Fang is triggered, adjustable).

Τα μπουτον αυτά δεν φαίνονται στην φωτο (last minute changes).

 Όλες οι ενδείξεις μετακόμισαν εκεί που βλέπετε (ήταν από κάτω) ενώ ο κοντρολλερ μπήκε τελικά με χριτς χρατς στο ράφι κάτω από το τιμόνι (βλέπε part one φωτο) ενώ είναι ορατά τα led από την θέση του οδηγού με την άκρη του ματιού.

Μελλοντική ολοκλήρωση των ενδείξεων σε κονσόλα οργάνων ενώ ο κοντρολλερ θα τοποθετηθεί μέσα και κάτω από το τιμόνι..

 

 Τελικό εξωτερικό αποτέλεσμα.

   

Τελικό εσωτερικό αποτέλεσμα.

Αλλαγή έγινε στον τρόπο ενεργοποίησης της νέας αντλίας από τον κοντρόλλερ αφού το ρεύμα που απαιτείται υπερβαίνει τις δυνατότητες του ρελε του κοντρόλλερ.

Νέος ρελε (αυτοκινητιστικός) που οδηγείται από την έξοδο του κοντρόλερ ενώ παρέχει ρεύμα από την επαφή Χ75 (κίτρινη) από τον κεντρικό ρελε του διακόπτη (άρα ενεργοποιείται μόνο όταν είναι γυρισμένο το κλειδί).

 

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

 Οι μετρήσεις που έγιναν για να δειχθούν οι διαφορές, αφορούσαν την μέτρηση θερμοκρασίας εισαγωγής αέρα με 3η ταχύτητα (από 2000-6500 στροφές), καθώς και από εκκίνηση (1η, 2η, 3η, κλπ) με χρήση του νερού και χωρίς.

Με χρήση του διαγνωστικού εργαλείου Vag-Com μετρήθηκε το measuring block 011 που μέτρα στροφές, θερμοκρασίες νερού, εισερχόμενου αέρα και ignition timing.

 
Μέτρηση χωρίς χρήση νερού και με 3η ταχύτητα.
Εξωτερική θερμοκρασία 29 βαθμοί σε επίπεδο θάλασσας.
Παρατηρούμε ότι χωρίς ψεκασμό νερού και ύπαρξη μόνο του
FMIC η θερμοκρασία εισαγωγής ανεβαίνει στους 47 βαθμούς σε στροφές πάνω από 6000.




Αντίστοιχα σε εκκίνηση με 1η 2α 3η κλπ έχουμε πάλι 47-48 βαθμούς.

Παρατηρούμε στο διάγραμμα παρακάτω τις αλλαγές στροφών συναρτήσει της θερμοκρασίας εισαγωγής καθώς και timing.



 

Παρακάτω έχουμε τις ίδιες μετρήσεις με χρήση ψεκασμού νερού.
Παρατηρούμε την θερμοκρασία εισαγωγής αέρα να μην υπερβαίνει τους 39 βαθμούς σε καμία περίπτωση.





   Αντίστοιχα και μέτρηση με 3η ταχύτητα μονο.

 


Σε σύγκριση μεταξύ δυο μετρήσεων με 3η ταχύτητα χωρίς χρήση και με χρήση ψεκασμού βλέπουμε το ignition timing.

Χρήση block 011 (Vag-Com).

Παρατηρούμε παρόμοιες τιμές timing και στις δυο περιπτώσεις. Πάντως η δυνατότητα δειγματοληψίας από την ECU μέσω measuring blocks είναι δυστυχώς αρκετά περιορισμένη ώστε να φανούν ακριβώς οι διαφορές η και οι ακριβείς τιμές timing.

 

 


ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

 Το τελικό συμπέρασμα των μετρήσεων είναι ότι πια ανεξαρτήτως εξωτερικών συνθηκών θερμοκρασίας καταφέρνουμε να διατηρούμε θερμοκρασίες IAT λίγο πάνω από το περιβάλλον με αποτέλεσμα σταθερή απόδοση κινητήρα ακόμα και με μεγάλες πιέσεις στο τουρμπο.

Αυτό μεταφράζεται σε σημαντικό κέρδος ειδικά το καλοκαίρι όπου έχουμε 30+ εξωτερική θερμοκρασία.

Σαν δεύτερο κέρδος η δυνατότητα αύξησης του timing (για τους εχοντες SPS3 με Revo προγραμμα) είτε με piggyback ECU.

Η θερμοκρασία αέρα εισαγωγής με αντίστοιχες εξωτερικές συνθήκες με το εργοστασιακό IC ανέβαινε αντίστοιχα στους 70 βαθμούς.

Με τοποθέτηση FMIC είχαμε μια πτώση της τάξεως των 20 βαθμών ενώ με περαιτέρω ψεκασμό νερού άλλους 10 βαθμούς πτώση.

Η λύση ψεκασμού νερού (η διαλύματος με αλκοόλη) ενδείκνυται σαν η πιο φτηνή (μη μόνιμη) λύση ψύξης του αέρα εισαγωγής για τους έχοντες εργοστασιακό μόνο IC (SMIC).

 

Η κατανάλωση του συστήματος εξαρτάτε από τις ρυθμίσεις στα ρυθμιστικά του κοντρολλερ ενώ με την χωρητικότητα του 5,3 λίτρων ντεπόζιτου σε χρήση ταξιδιού (καλοκαίρι) για 400 χλμ μόνο το ¼ προς 1/3  καταναλώθηκε.

 ΚΟΣΤΗ

 Το συνολικό κόστος του project κρίνετε ως αυξημένο αλλά οι αρχικοί μου στόχοι ως προς την αυτόματη λειτουργία , ποιότητα υλικών, αντοχή στο χρόνο, όχι βλάβες – διαρροές, οικονομία, κλπ το δικαιολογούν.

Το συνολικό κόστος υλικών ανέρχεται στα 300-350 Ευρω περίπου.

Κοντρολλερ + καλωδίωση + σενσορες από Αυστραλία + μεταφορικά + τελωνεία = 220 Ευρω. περίπου.

Αντλία + ντεπόζιτο + σωλήνωση, κλπ = 50 Ευρω

Μπεκ spraying systems x 2 = 50 Eυρω.

Φυσικά χωρίς κοντρολλερ + μπεκ φτηνά το συνολικό κόστος φτάνει τα 100-120 Ευρω η και πιο κάτω.


 TAZ 10/2004

Αρχική σελίδα  |  Το Club   |  Νέα  Εκδηλώσεις  |  Tuning   |   Links   |   Downloads   |   Προσφορές  |   Μέλη   |   Forum    


              Copyright 2003- 2004 GTC club